3 maj 2014

Höjer ett varningens finger

Nu har handeln börjat fylla på med alla möjliga perenner, träd och buskar och visst är det svårt att motstå alla erbjudanden när man står där, lyrisk av blommor och dofter. Men man ska nog vara lite försiktig med vad man köper, är det riktigt billigt finns det troligen en anledning till det. 

Jag hittade en billig schersminbuske som fick följa med hem från ett tyskt lågprisvaruhus (vill inte nämna några namn). Men blev riktigt irriterad när jag hittade små suspekta ägg och långa ihopvirade rötter i en alltför liten kruka.  Nej, det var inte näringskulor jag såg som annars är lätt att förväxla med snigelägg, näringskulor hittade jag en enda. Som sagt har vi ännu inte mördarsniglar i vårt område och jag hoppas det får förbli så ett tag till, men man förstår ju hur lätt hänt det är.

Var försiktig med vad du stoppar ner i jorden...

snigelägg i krukan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s