5 februari 2014

Ordning på smyckena


smyckesförvaring garderobsförvaring kork grytunderlägg

Känns detta igen? Allt ligger huller om buller, plastiga pärlhalsband ligger ihoptrasslat med mormors guldhalsband, det känns inte helt ok. Liksom min garderob fick min smyckeslåda en rejäl rensning, dessutom flyttade jag den, från hall och badrum in till sovrummet och till och med in i garderoben. (Det är ju trots allt där man lägger upp sin outfit).



Till att börja med hade jag ett utdragbart hyllplan över ifrån garderobsrensningen. Sedan hittade jag två besticklådor (i plast som man lägger i kökslådan) som passade garderobens bredd, perfekta att lägga halsband och andra småsaker i.

smyckesförvaring garderobsförvaring

Till alla örhängen och de halsband jag använder oftast satte jag upp grytunderlägg i kork, målade i fräscha färger, på insidan av dörren.
smyckesförvaring garderobsförvaring kork grytunderlägg
Lite grundfärg och färg i härliga pasteller, kanske överbliven väggfärg eller färgprover?




smyckesförvaring garderobsförvaring kork grytunderlägg
En rejäl dubbelhäftande tejp borde räcka som upphängning om man är försiktig.

smyckesförvaring garderobsförvaring
Inte så pjåkigt med ordentlig översikt i garderoben.
smyckesförvaring garderobsförvaring
I en liten gullburk samlar jag alla örängespluppar.
smyckesförvaring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s