24 januari 2014

Trädgårdsplanering

Planera, planera, planera verkar vara det viktigaste när man är en nybliven trädgårdsägare. Man kan såklart ta hjälp av en trädgårdsdesigner, men det är inget hållbart alternativ för min plånbok. Dessutom är vi nyss inflyttade och ovana vid trädgård, vi vet inte huruvida utbyggnad av huset kommer bli aktuellt eller bygge av garage, altan och så vidare. Nej, denna process är något jag vill ta i min egen takt allt eftersom jag känner för det. Nu till våren känner jag för en ny rabatt i entré-delen.

Hur börjar man då? En skiss hade ju varit bra och det har jag försökt, men det är väl bara att erkänna att jag inte kan rita. Då är ju internet bra att ha. Idag hittade jag en online-planerare som faktiskt fungerade bra! Med många olika växter, former och byggnader, som man kan ändra färg på, och storlek anges i meter. Onlineversionen är bara en demo (man kan inte spara arbete och fortsätta vid annat tillfälle), den finns också att ladda ner. Mer info och online-demo hittar du här.

trädgårdsplanera program gratis

Så nu vet jag vad jag ska pyssla med i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s