17 december 2013

Matchande smycken

Jag får börja med att be om ursäkt för att hemsidan inte uppdaterats på ett tag, men det har sin förklaring. Meningen var att jag skulle städa och julfixa hela huset i helgen, men så halkade jag på trappan, slog i knäet och vågade knappt röra mig. Akta er för förrädiskt hala trätrappor. Så istället för ett bildkollage på ett juligt Björkvägen 1, får ni idag ett litet accessoar-tips inför helgernas festligheter.


Några gamla och slitna accessoarer blir som nya med lite nagellack, och framför allt så matchar de naglarna. Det roligaste är att det finns lack i alla nyanser och texturer.

nagellack örhänge
Sätter man örhängena till exempel i ett värmeljus
kan de stå där och torka, utan kladd.


nagellack örhänge armband
Detta lacket köpte jag speciellt för att det hade samma nyans
som ett par skor, nu blir ett armband pricken över i:et.

nagellack örhänge
Sugar crush eller liquid sand är ett
lack som ger en grusig yta
nagellack örhänge
Till jul: rött med guldglitter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s