20 november 2013

Jul på Erikshjälpen

Nu är det jul igen! Igår var jag på Erikshjälpen och det var fullt med tomtar och stjärnor och hjärtan och underbar stämning. Massor av folk var där för att leta nostalgiska tomtar. Tack alla ni som lämnar in era gamla grejor till second hand så de kan få glädja någon mer.

För mig som inte har så mycket julpynt sedan innan (å andra sidan, kan man någonsin få för mycket julpynt?) är det ju bara att plocka på sig. Till skillnad från att köpa nytt, är det smidigt att allt finns samlat på samma ställe, allt från hemmavirkade hjärtan till svarta julgranskulor.
juläpplen och julänglar gammaldags julpynt retro
Julänglar och äpplen

För 250 pix fick jag med mig 2 påsar julpynt, adventsljusstakar och belysning. Mycket som jag känner igen från min barndoms jular. Jag blir så glad när alla minnen strömmar tillbaka och det är väl därför vi håller så hårt i traditionerna, för att få vara barn en stund igen i tanken.

julgransljus gammaldags julpynt retro
Kommer ni ihåg de här?
Ljusstakar till julgranen.

gammaldags julpynt retro kattunge
Frågan är om granen kommer få vara ifred
när man har en kattunge i huset...
Här hittar du Erikshjälpens hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s