23 oktober 2013

Virkar vidare...

Ibland får jag en mönsteridé, då ser jag något vackert virkat framför mig (i mitt huvud) som jag gjort själv. Jag tänker ut, ungefär, hur jag borde gå tillväga för att få det att funka på riktigt. Sedan är det bara att börja, aldrig någonsin annars virkar jag så fort för jag måste ju hinna få ut huvud-mönstret i verkligheten innan det försvinner. Ofta märker jag ganska snart att det nog inte kommer bli så bra som jag tänkt, och ger upp. Men ibland känns det fortfarande bra när man kommit mer än halvvägs.

Nu håller jag på med ett sådant, halvklart objekt som känns bra. Jag måste fortfarande knyta ihop säcken så att säga. Sedan tänkte jag försöka få ner mönstret på papper och dela det med er... Så håll tummarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s